Θεόδωρος Σαντάς-ΟΠΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ

Christiane Vleugels

___________________________________________________________________________

Σκέφτομαι το ταξίδι
κι εσένα που θα σε στερηθώ.
Σκέφτομαι πόσο φτωχαίνουν οι ώρες
και ξεθωριάζουν τα χρώματα
όταν απουσιάζεις εσύ.
Μου λείπεις,μου λείπεις πολύ
μου λείπουν οι νύχτες που σε ντύνουν
με φεγγάρια ολόγιομα
και αφήνουν στα περάσματά σου
τα επιφωνήματα οι θνητοί
όταν όλα σου στάζουν μελισσοβότανο!
Ομορφιά μου πώς αλλιώς να σε πώ
πώς να σε περάσω στους Γαλαξίες
χωρίς να στάξω σταγόνα απ'το αίμα σου
στα πέλαγα των δακρύων
εκεί που ανταμώνουν οι κόσμοι
και δε μετριέται ο χρόνος
Με ποιο μέτρο να γράψω
ενα έμμετρο ποίημα
την ώρα που τις λέξεις σου
τις κάνω τραγούδι.
Μεσοτονικό θα σε πω
όπως είν'η "Αγάπη"
δαχτυλικό θα σε πω, όπως είναι ο Έρωτας
ανάπαιστο θα σε πω ,όπως είναι ο Ουρανός
να αρχίσω σαν Παλαμάς,σαν Σικελιανός
σαν Σεφέρης,σαν Ελύτης,σαν Ρίτσος
να σου γράφω ποιήματα
που θα μιλάν μόνο για σένα!
Μα τι λέω μες στη νύχτα
και τολμώ τα ανέφικτα
βαθύς ο καημός και παραδέρνει το στίχο μου
κι όλα καταλήγουν σε σένα
κι όλα για σένα μιλούν
κι όλα εσύ τα γέννησες, όλα σε σένα κουρνιάζουν
όλα το βήμα σου ακολουθούν
κι ακούω τα πεζοδρόμια που τρίζουν
τους γρύλους που χάνουν το φως τους
κι εγώ χάνω τον εύρυθμο χτύπο μου
σαν ξεκουρδισμένο ρολόι του τοίχου
ακούγονται οι χτύποι μου
και περιμένω ένα σου χάδι
να ξαναβρώ το ρυθμό μου!
Ω οπτασία του μύθου
των νυμφών των δασών και των κάστρων
Νηρηίδα της θάλασσας
ω λάμψη της ομορφιάς
που καις των ανθρώπων τους κάλυκες
κι ακούγεται ο συριγμός του παράπονου
κι ανθίζει ο άσαρκος έρωτας!
Κορίτσι ανεμόδαρτο της Μεσόγειου
που δεν αντέχεις εγκιβωτισμούς και αγκύλες
κορίτσι λιγνό σαν κυπαρίσσι που φύτρωσε μόνο του
και το προσκυνούν σκονισμένοι οι θάμνοι
όλα σου είναι ένας έρωτας
Όλα σου είναι μια θάλασσα του ωραίου
κι εγώ ένα κύμα που ξεψυχάει στα πόδια σου
που περιμένει να το πάρεις στα χέρια σου
να το φυσήξεις στα μάτια
να εξαχνιστεί στη δικη σου Παράδεισο !
_________________________________________________________________________________


Θεόδωρος Σαντάς,25-1-2014
_________________________________________________________________________________



Christiane Vleugels